Content marketing. Co to jest i po co to komu? | ImPress PR & Marketing

Impress blog

Content marketing. Co to jest i po co to komu?

content marketing co to jest marketing treści plusy

Content, to jeden z najważniejszych elementów marketingu, który dobrze wykorzystany może przynieść wiele korzyści. Stworzy wizerunek firmy, spopularyzuje markę, zaangażuje użytkowników oraz zbuduje widoczność w Google i wpłynie na pozycję w wyszukiwarce. No dobrze, ale co to jest ten content marketing?

Content marketing określany również jako marketing treści jest to rodzaj strategii marketingowej wykorzystywanej w celu pozyskania stałego grona klientów. W ramach tej strategii podejmowane są długofalowe działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonej grupy odbiorców, klientów.

Na pytanie, co to jest content marketing, można odpowiedzieć, że jest przedsięwzięciem, które ma doprowadzić do budowania długotrwałych i intensywnych, z czasem opartych na emocjach, relacji z wybraną grupą klientów.

Podstawowe działania marketingu treści sprowadzają się do:

  • tworzenia i publikowania interesujących treści,
  • przyciągnięcia uwagi wybranej grupy klientów,
  • budowania zaangażowania oraz lojalności tejże grupy klientów.

 

Content marketing polega więc na tworzeniu rozmaitych treści tj. artykułów, wpisów na blogi i social media, broszur, prezentacji czy grafik i rozpowszechnianiu ich online i offline.

Jakie korzyści daje nam zatem content marketing?

  • budowanie świadomości klientów oraz wiarygodności wokół marki lub firmy, a co za tym idzie tworzenie rekomendacji
  • budowanie więzi i pozytywnych relacji z marką lub firmą
  • znacząco wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google
  • szybsze budowanie relacji z klientem poprzez dostarczanie mu treści, których potrzebuje zanim zdecyduje się na zakup
  • znaczne zwiększenie liczby leadów w porównaniu do tradycyjnego marketingu