Marketing poleceń | ImPress PR & Marketing

Impress blog

Marketing poleceń

marketing poleceń

Co to jest marketing poleceń?

Marketing poleceń to jedno ze starszych i bardziej naturalnych narzędzi marketingowych. Dbanie o rozpowszechnianie dobrej opinii przez osoby zadowolone z oferowanych usług czy towarów, to znany od zawsze sposób na pozyskiwanie nowych klientów.

Zarówno kiedyś jak i teraz ważne jest dostarczanie pewnych narzędzi ułatwiających przekazywanie pozytywnej opinii znajomym, czy rodzinie. Kiedyś chcąc polecić firmę opowiadało się o niej, pokazywało ulotkę lub gotowy produkt. Współczesne narzędzia są bardziej finezyjne i mają większą siłę oddziaływania.

Profile firmowe w mediach społecznościowych m.in. Facebook, Google, Instagram, LinkedIn, pozwalają na zostawianie cennych opinii widocznych dla innych. Mało tego, wszelka aktywność użytkowników, którzy są klientami firmy ma wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Polubienia postów, toczące się dyskusje pod postami wyświetlają się znajomym osób, które wykazują taką aktywność. I to też nie wszystko. Dobrze prowadzony profil firmowy, na którym widoczna jest aktywność użytkowników, ma wpływ na tworzenie się pozytywnej opinii osób, które odwiedziły profil, bo chciały dowiedzieć się czegoś więcej o firmie.

Marketing poleceń w mediach społecznościowych to tworzenie okazji do wyrażania pozytywnych opinii oraz tworzenie dobrej atmosfery wokół firmy z aktywnym udziałem zadowolonych klientów.